Is TikTok geschikt voor jouw bedrijf?

Hoewel het publiek op TikTok enorm is, moet je overwegen of de mensen op wie je je specifiek richt, het zullen gebruiken. Dat gezegd zijnde, als jouw doelgroep TikTok momenteel niet gebruikt, moet je ook overwegen of ze dat in de nabije toekomst wel zullen doen.

Hoewel TikTok momenteel een Generatie Z-trend lijkt te zijn, zijn de meeste van de belangrijkste sociale mediaplatforms begonnen met een overwegend jonger publiek. Instagram bijvoorbeeld werd aanvankelijk vooral gebruikt door tieners en jongvolwassenen, maar nu is het publiek gediversifieerd en zijn er miljoenen bedrijven die het ook als marketingkanaal gebruiken.

Door vroeg in te stappen op een nieuw platform kun je een voorsprong nemen op jouw concurrenten. Je kunt beginnen jouw publiek te laten groeien voordat het platform oververzadigd raakt met bedrijven en gepromote inhoud.

Als jouw doelgroep op TikTok zit en je interesse hebt in volgers kopen tiktok, dan is dit het juiste artikel om te lezen.

TikTok influencer marketing

TikTok staat nog in de kinderschoenen als marketingkanaal, maar sommige grote merken beginnen te werken met influencers op het platform om hun bereik te vergroten. Deze influencers hebben miljoenen volgers, en dit kan een goed moment zijn om met hen te gaan samenwerken.

Momenteel vragen TikTok influencers aanzienlijk minder voor toegang tot grotere volgers dan influencers op andere platforms zoals Instagram.

Adverteren op TikTok

Het is nog steeds geen volwaardig advertentieplatform, maar TikTok heeft onlangs mogelijkheden voor advertenties geïntroduceerd. Er zijn momenteel vijf verschillende advertentieformaten, waaronder in-feed advertenties, die vergelijkbaar zijn met Instagram-advertenties en verschijnen als je door scrollt: Branded Takeovers die verschijnen als iemand de app opent, en Branded Effects die AR-filters, stickers en lenzen gebruiken.

Hoewel deze advertentie-opties veel potentieel bieden om in contact te komen met het enorme publiek van TikTok, kunnen ze een hoge minimale uitgave hebben die misschien niet betaalbaar is voor kleine tot middelgrote bedrijven. Het is dus het overwegen waard of jouw bedrijf in staat zal zijn om te betalen voor advertenties op TikTok of dat je het op andere manieren moet gebruiken om jouw bedrijf te promoten.

Inhoud moet origineel en boeiend zijn

Een van de voordelen van het gebruik van TikTok is dat je geen professioneel gefilmde en bewerkte video’s van hoge kwaliteit hoeft te maken – je kunt gewoon je smartphone gebruiken.

Je moet echter wel in staat zijn om met boeiende, leuke ideeën te komen en je inhoud moet origineel zijn. Dit soort content zal niet voor alle bedrijven mogelijk zijn, en in sommige gevallen past het gewoon niet bij uw product of uw merk.

Je moet ervoor zorgen dat alle marketingkanalen die je gebruikt, afgestemd zijn op je bedrijfsdoelstellingen en je merkstrategie. Als de rest van je bedrijf heel serieus is, en je marketing is gericht op het leveren van diepgaande blogposts of onderzoekspapers, dan is een TikTok hashtag challenge waarschijnlijk niet geschikt.

Lees ook: Is Hogwarts Legacy Deluxe Edition het kopen waard?