5 Voordelen van het inschakelen van een uitzendbureau

We weten allemaal dat het hoofddoel van een wervingsbureau is om werkzoekenden te helpen bij het vinden van een nieuwe baan, terwijl bedrijven worden geholpen bij het vinden van de perfecte persoon voor hun openstaande vacatures. Helaas zijn maar weinig mensen zich bewust van alle andere voordelen die het gebruik van een wervingsbureau met zich meebrengt.

Samenwerken met een wervingsbureau voor bijvoorbeeld vacature timmerman kan zeer voordelig zijn, niet alleen voor jouw wervingsmanagers, maar ook voor jouw bedrijf als geheel. Hier zijn een aantal voordelen die je kunt verwachten.

Snellere aanwerving

Het gebruik van een wervingsbureau verkort de tijd die nodig is om jouw openstaande vacatures in te vullen. Een rekruteringsbureau kan veel sneller kandidaten vinden dan jij dat kunt.

Uitzendbureau’s hebben vaak een enorme talentenpool in hun database, een netwerk van connecties om gebruik van te maken, en toegang tot dure systemen die ze helpen mensen te vinden met die moeilijk te vinden vaardigheden waar jij naar op zoek bent.

Dit betekent dat de bureaus alleen die mensen voor jouw beoordeling voordragen die aan jouw criteria voldoen. Dit alles verkort de tijd die jij nodig hebt om mensen aan te nemen!

Kandidaten van hoge kwaliteit

Door gebruik te maken van een wervingsbureau kun je in contact komen met kandidaten van hoge kwaliteit.  Rekruteringsbureaus hebben toegang tot een grote talentenpool van vooraf gescreende en gerefereerde kandidaten. Je ontmoet alleen kandidaten die al zorgvuldig zijn beoordeeld en geïnterviewd.

Wervingsbureaus hebben dagelijks te maken met kandidaten en zijn experts in het interviewen van kandidaten. Door middel van best-practice methodes begrijpen ze zowel de behoeften van de kandidaten als jouw vereisten om een goede match te maken.

Specialistische wervingskennis

Naarmate jouw bedrijf groeit en verandert, kan het zijn dat jouw interne wervingsteam complexe sollicitatiegesprekken moet voeren voor functies waarmee ze niet noodzakelijk vertrouwd zijn.

Een wervingsbureau heeft medewerkers die gespecialiseerd zijn in het werven voor één sector of vertical. Zij hebben vaak een betere kennis van technische functies en de vaardigheden die daarvoor nodig zijn. Ze zijn ook in staat om overdraagbare vaardigheden te herkennen die anderen misschien over het hoofd zien.

Focus op dienstverlening aan de klant

Het meeste werk dat een recruiter doet, gebeurt voordat een potentiële vergoeding van onze klant komt. Als er geen kandidaat wordt aangenomen, worden er geen kosten in rekening gebracht voor het werk dat is gedaan.

Dit zorgt ervoor dat ze concentreren op het leveren van de best mogelijke kandidaten voor jouw openstaande functies – kandidaten die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw baan.

Kennis van de markt

Door hun gesprekken met zowel klanten als kandidaten vergaren de beste recruiters heel wat kennis over de sector waarin ze werken. Ze zijn vaak in staat om jou waardevolle inzichten en wijze raad te geven. Dit is een cruciaal onderdeel van hun werk.

Wanneer je een rekruteringsbureau inschakelt, krijg je toegang tot hun kennis over salarissen, beschikbare vaardigheden, carrièreverwachtingen, huidige rekruteringscomplexiteit en zelfs markttrends, waar je anders misschien nooit iets over had geweten.

Lees ook: Voordelen van werken in de recruitment