Voordelen van werken in de recruitment

Toptalent aanmoedigen om voor jou te komen werken in een periode waarin er een tekort is aan vaardigheden kan een uitdaging zijn.

Niet alleen de concurrentie, maar ook het schrijven van functiebeschrijvingen, het plaatsen van advertenties, het opstellen van interviewschema’s, het interviewen en beoordelen van kandidaten – om nog maar te zwijgen van het inwerkproces.

Het kan uiterst stressvol zijn.

Dit alles kan jouw kostbare tijd opslokken. En als je de verkeerde kandidaat aanneemt, moet je alles weer opnieuw doen. Dit kost jouw organisatie niet alleen geld, maar het brengt ook extra kosten met zich mee voor jou, jouw team en jouw organisatie.

Het vinden van de juiste mensen om het gat op te vullen dat ontstaat wanneer een werknemer vertrekt of promotie maakt, kan in de beste tijden een uitdaging zijn.

Bovendien, als je jouw team wilt uitbreiden, vereist het vinden van het juiste talent om jouw dreamteam samen te stellen tijd en inzicht in de markt.

Niet altijd zo eenvoudig als het in eerste instantie lijkt, nietwaar?

Misschien is het dus het overwegen waard om samen te werken met een sales recruitment bureau. Wat zijn de voordelen, en is het de moeite waard?

Zij begrijpen de markt

Een goed begrip van de arbeidsmarkt in de publieke sector is een cruciaal startpunt. Inzichtelijke informatie is de sleutel tot succes, en een wervingsbureau zal bedreven zijn in het matchen van kandidaten die op zoek zijn naar functies met de klanten die een vacature hebben.

Professionele recruitment consultants begrijpen dat er meer nodig is dan alleen een goed salarisaanbod – zeker nu er steeds meer millennials op de markt komen. Bijkomende factoren spelen tegenwoordig een grote rol in de beslissingen van werkzoekenden en individuen zijn op zoek naar doelen en aspiraties in een organisatie die overeenkomen met die van henzelf.

Recruitment consultants zijn de experts in de sector – zij hebben niet alleen de sterke connecties en netwerken in de publieke sector waarin zij actief zijn, maar ook een diep inzicht in de vereiste kwalificaties en vaardigheden.

Een gespecialiseerde recruiter zal bijvoorbeeld begrijpen dat een hoofd personeelszaken niet alleen de relevante kwalificaties moet hebben, maar misschien ook een hoog niveau van persoonlijke integriteit en een goed begrip van not for profit bedrijven en de noodzaak van een positieve culturele verandering.

Zij kunnen de beste kandidaten vinden

Een uitstekend wervingsbureau begrijpt niet alleen de markt in het algemeen, maar zal u, de klant, ook goed leren kennen. Ze nemen de tijd om jouw cultuur, teamdynamiek, roluitdagingen, inwerkproces en hoe dit wordt gemeten te begrijpen.

Het opbouwen van een goede relatie met de klant is van cruciaal belang voor een recruiter – het stelt hem of haar in staat om de ethiek en waarden van jouw bedrijf af te stemmen op die van de kandidaten, waardoor de juiste fit met jouw organisatiecultuur gegarandeerd is.

Integriteit en eerlijkheid zijn essentieel – een goede recruiter heeft ervaring op de markt en kan bogen op een lange staat van dienst bij klanten. Een lange staat van dienst en terugkerende business betekent dat ze weten wat ze doen en goed geplaatst zijn om u ook te helpen.

Bovendien weten recruiters wie op zoek is naar een nieuwe baan. Misschien hebben ze zelfs wel een geschikt iemand in hun talentenpijplijn.

Hun aanbevelingen zijn gebaseerd op uw behoeften en vereisten, en het gaat hen om kwaliteit, niet om kwantiteit. Dat betekent dat de kandidaten die een goede consultant naar jou doorstuurt voor een sollicitatiegesprek waarschijnlijk allemaal potentiële werknemers zijn, en niet alleen maar nummers om het pakket samen te stellen.

Lees ook: Top 3 voordelen van callcenterdienst uitbesteden