3 Redenen om klantenservice uit te besteden

Voor bedrijven gaat het uitbesteden van klantenservice niet over het afsnijden van bochten – het gaat over het aanbieden van het best mogelijke serviceniveau om te voldoen aan de klantenservicebehoeften van jouw klanten (op schaal), zoals hoe klantenservice Zilveren Kruis het doet.

Het zijn tenslotte de positieve ervaringen die loyaliteit stimuleren, fans winnen en de algemene merkreputatie verbeteren.

In dit artikel deel ik enkele van de voordelen van het uitbesteden van jouw klantenservice.

De kostenbesparingen

Het onvoorspelbare valt niet te voorspellen. Of het nauwkeurig voorspellen van een variabele vraag. De enige optie is dus om tijd en geld te investeren in het inhuren en opleiden van medewerkers, terwijl je worstelt om het hoge verloop in te dammen.

En nog steeds heb je het vaker mis dan goed. Het is een frustrerende en steeds terugkerende fout. Jouw bedrijf en jouw klanten verdienen beter. En jij ook. Veel bedrijven hebben ingezien dat het uitbesteden van klantenservice vaak een goedkoper alternatief is dan het inhuren van fulltime klantenservicemedewerkers op kantoor (of thuis) en hen salaris en overuren te betalen tijdens drukke seizoenen. Bedrijven die klantenserviceteams uitbesteden, kunnen financiële besparingen realiseren op het gebied van bezettingsgraad, verkoop- en administratiekosten, softwarelicenties en de kosten van het personeelsverloop.

Bovendien kan een outsourcingsbedrijf flexibele en betaalbare personeelsopties bieden, waaronder een prijsstructuur waarbij per oplossing wordt gerekend, niet per uur.

Meer dekking

Door voor outsourcing te kiezen, kan jij jouw concurrenten “outsourcen” door uitgebreide ondersteuning na sluitingstijd en in het weekend aan te bieden op alle kanalen, inclusief online chat/instant messaging, e-mail en DM’s in de sociale media. Dit is de reden dat in het tijdperk van de klant, 24/7-dekking niet langer een “nice-to-have” is, maar een noodzaak.

Meer taalopties

Bedrijven die hun klantenservice naar een ander land uitbesteden, kunnen hun klantenbestand verbreden door meer taalopties toe te voegen dan alleen Engels. Dit is een voordeel dat jij niet hoeft te beheren. Zorg er alleen voor dat jij dit voordeel onder de aandacht brengt, zodat potentiële klanten ervan weten. Geniet vervolgens van het resultaat!

Lees ook: Stylingtips om je woonkamer groter te laten lijken