Waarom is het belangrijk om een wervingsbureau in te schakelen?

Als u op zoek bent naar een uitzendbureau in middelburg dan bent u in het juiste artikel. Hier in dit artikel zullen we met u delen waarom het belangrijk is om een wervingsbureau te gebruiken?

Volgens de Recruitment & Employment Confederation (REC) waren recruiters verantwoordelijk voor 1,1 miljoen vaste plaatsingen en meer dan 1 miljoen tijdelijke plaatsingen op een bepaalde dag in 2017/18. In 2019 voorspelt de REC dat 56% van alle openstaande vacatures zal worden ingevuld door wervingsbureaus.

Dus wat zijn de voordelen? Als je nog steeds niet weet of werken met een wervingsbureau geschikt is voor jou, lees dan verder.

Waarom een ​​wervingsbureau inhuren?

Voor veel bedrijven is het gewoon geen financieel haalbare optie om fulltime wervingspersoneel in dienst te hebben. Dit laat het aanwervingsproces in handen van een aangewezen medewerker die mogelijk niet over de relevante vaardigheden en ervaring beschikt die nodig zijn voor succesvolle werving.

Bovendien is de kans groot dat ze simpelweg niet de tijd hebben om zich volledig te concentreren op het wervingsproces. Het kan zelfs een hele uitdaging zijn voor HR-afdelingen om de verantwoordelijkheid op zich te nemen, terwijl ze toch effectief aan hun andere verplichtingen voldoen.

 Zoveel bedrijven kiezen er verstandig voor om hun werving uit te besteden, wat tijd en geld bespaart door hun behoeften in handen van de professionals te leggen.

En het zijn niet alleen grotere organisaties. Kleine bedrijven en start-ups kunnen evengoed profiteren van de diensten van professionele wervingsbureaus, op basis van hun ervaring, expertise en middelen om de best mogelijke kandidaten aan te trekken en te werven.

Of u nu een grote, gevestigde organisatie of een solo-startende onderneming bent, er zijn meerdere voordelen te behalen door samen te werken met een ervaren wervingsbureau.

 Krijg een voorsprong in de rekruteringsrace

De voordelen van werken met een wervingsbureau … 

1) Het is een goede gok

Interne werving is vrijwel een kansspel. U adverteert met uw vacature in de hoop kwalitatief hoogwaardige sollicitanten met de relevante vaardigheden en ervaring aan te trekken, maar er is geen garantie dat uw advertentie voor de juiste mensen terechtkomt. Uw inspanningen kunnen leiden tot minimale resultaten, of erger nog, een overweldigende reactie van aanvragers die gewoon niet aan uw criteria voldoen. Door een wervingsbureau te gebruiken, plaatst u een weddenschap met veel betere kansen.

 Wervingsadviseurs verdienen hun brood met het matchen van sterke sollicitanten met relevante vacatures. Het zijn ervaren professionals die werken om de best mogelijke kandidaten voor u te screenen om ervoor te zorgen dat u alleen sollicitaties ontvangt die aan uw eisen voldoen.

2) Er is veiligheid in cijfers

Wervingsbureaus kunnen deze kwaliteitstoepassingen aanschaffen omdat ze een groot bereik hebben. Ze kunnen contact maken met een groot aantal potentiële kandidaten, veel meer dan enige solo-inspanning ooit zou kunnen bereiken.

 Ze hebben een database met bestaande prospects die actief op de arbeidsmarkt zoeken naar hun volgende positie, evenals passieve prospects die momenteel misschien niet op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar die perfect passen bij uw bedrijf. Bovendien hebben ze toegang tot meerdere vacaturebanken en een gevangen social media-aanhang. Door hun bereik te gebruiken, speel je een slim nummerenspel dat zal resulteren in een kwaliteitspool van kandidaten. 

Een ander mooi artikel: De 2 belangrijkste voordelen van online shoppen

3) Wervingsbureaus besparen uren administratief werk

Tenzij u een toegewijd wervingsteam heeft, moet u een medewerker aanstellen om alle administratieve taken voor werving en selectie te regelen. Screenen en communiceren met kandidaten, niet-geslaagde kandidaten melden, interviews plannen, feedback geven, referenties controleren – er is enorm veel werk mee gemoeid.

Uitbesteding aan een wervingsbureau betekent dit alles uit handen genomen, zodat u en uw team zich kunnen concentreren op de veel belangrijkere taak van het runnen van een succesvol bedrijf.

4) Ze zijn experts in uw branche

Wervingsbureaus zijn niet alleen experts in het matchen van mensen met banen. Omdat velen van hen actief zijn in specifieke sectoren, hebben ze ook deskundig inzicht in de sector. U kent uw vakgebied waarschijnlijk zelf vrij goed, maar u bent wellicht op zoek naar advies over de huidige wervingswetgeving of gemiddelde salarisbeugels voor functies binnen uw branche. 

Een wervingsbureau is goed geplaatst om advies te geven over best practices voor het inhuren van personeel en gegevens voor salarisbenchmarking op basis van de huidige markttarieven. Mocht uw nieuwe werknemer onder salarisvoorwaarden willen onderhandelen, dan kan een wervingsbureau dit ook voor u deskundig regelen.

5) Ze helpen om fluctuerende eisen te ontmoeten

Zaken kunnen onvoorspelbaar zijn en, bij gebrek aan een tijdmachine, kan het vrijwel onmogelijk zijn om uw toekomstige personeelsbehoeften volledig en nauwkeurig te voorspellen.

Door een sterke werkrelatie op te bouwen met een wervingsbureau dat bekwaam tijdelijk personeel kan leveren, kunt u uw personeelsbestand op efficiënte wijze uitbreiden en contracteren in reactie op fluctuerende eisen.

6) Garantietermijnen kunnen worden overeengekomen

Het wervingsproces eindigt niet zodra een arbeidscontract is getekend. U hebt een overgangsperiode nodig om ervoor te zorgen dat uw nieuwe medewerker aan de verwachtingen voldoet. Als dit niet het geval is, moet u het proces opnieuw starten. Bovendien, als uw nieuwe werknemer ongelukkig is en ervoor kiest om te vertrekken, bent u terug bij af en kan uw tijd en geld niet worden terugverdiend.

 

Elk goed wervingsbureau biedt een garantieperiode, zodat uw nieuwe werknemer minimaal bij u blijft. Als dingen niet werken en ze vertrekken of worden beëindigd, voordat deze periode is verstreken, zullen de meeste bureaus u de kosten van de huur terugbetalen. Vaker zullen ze een andere gekwalificeerde en geschikte kandidaat voordragen om de rol op zich te nemen. Natuurlijk betekent het gebruik van de matchmaking-expertise van een professioneel wervingsbureau dat u eerder gelijk hebt.

7) Krijg professioneel perspectief van nieuwe medewerkers

Het uitvoeren van uw eigen werving loopt het risico persoonlijk te worden, vooral als u de bedrijfseigenaar bent. Terwijl uw nieuwe medewerker de juiste persoonlijkheid en werkethiek moet hebben om in uw team te passen, kunnen persoonlijke gevoelens er vaak toe leiden dat de beste kandidaat voor de rol over het hoofd wordt gezien.