Redenen waarom je gebruik moet maken van abonnementsdiensten

Abonnementsdiensten zijn een van de beste dingen die u kunt doen voor uw e-commerce site.

Wilt u echter abonnementen zoals verzekeringen direct opzeggen? Dan kunt u terecht op directopzeggen.nl/

Dat terzijde, denk er eens over na – een van de meest uitdagende onderdelen van het runnen van een bedrijf is het krijgen van maandelijkse terugkerende inkomsten (MRR). Maandelijkse abonnementsdiensten doorbreken die barrière.

Als u nog steeds niet zeker weet of het bedrijfsmodel van het abonnement wel of niet geschikt is voor uw bedrijf, lees dan deze lijst met redenen door om in de abonnementsmodus te springen. Uw klanten en uw accountant zullen u bedanken.

1Uw klanten willen abonnementsdiensten… en ze willen flexibele keuzes.

Volgens een recente studie betaalt meer dan de helft van de Nederlandse volwassenen regelmatig voor online diensten. Maar raad eens?

Ze zouden dat vaker doen als de bedrijven die deze diensten aanbieden meer functies en premies zouden introduceren.

Consumenten willen meer flexibiliteit in hun abonnement, en meer opties in het algemeen, als het gaat om functionaliteit.

Echte mensen in de loopgraven willen abonnementsdiensten en ze willen flexibele opties. Hier is hoe u uw diensten op de beste manier kunt leveren:

  • Bied drie verschillende niveaus van abonnementspakketten aan. Dit biedt flexibiliteit in de keuze en maakt het voor klanten gemakkelijk om de middenweg te kiezen.
  • Laat gebruikers hun abonnement aanpassen. Door uw klanten te laten kiezen wat ze elke maand krijgen en hoe vaak ze het krijgen, zal hun wens om controle te hebben worden gesust.

Abonnementen zijn handig voor u en uw klanten

Denk hier eens over na: Al uw klanten zijn nu op maandelijkse abonnementsdiensten. Elke maand hoeft u er alleen maar voor te zorgen dat het juiste product op het juiste moment bij de juiste persoon wordt afgeleverd.

Geen eenmalige bestellingen meer. Geen verwarring meer over welke producten moeten worden verstuurd. Klinkt handig, toch?

Nou, het is ook handig voor uw klanten.

Mensen willen er niet aan denken om elke maand een product opnieuw te bestellen. We hebben het druk. Dat is gewoon een ander vervelend ding op onze to-do lijstje dat we misschien vergeten.

Lees ook: Voordelen van de driewieler als therapeutische activiteit