Redenen om te investeren in maandelijks terugkerende donaties

Voordat het online geven op het toneel kwam, was het accepteren van maandelijks terugkerende donaties van supporters een vrij moeilijke oefening. Je moest de donateurs zover krijgen dat ze zich ertoe verbinden om regelmatig financiële bijdragen te leveren (meestal per telefoon of direct mail) en dan moest je er zeker van zijn dat ze zich ook daadwerkelijk hielden aan de regels. Niet dat supporters de verkeerde bedoelingen hadden, het was gewoon makkelijk om te vergeten om elke maand een cheque te mailen. Vergeetende donateurs betekende het sturen van meer post en het plaatsen van meer telefoontjes voor herinneringen.

Deze hoofdpijn is een deel van de reden waarom zoveel organisaties zich hebben onttrokken aan het maandelijks terugkerende geven en zich in plaats daarvan hebben gericht op het veiligstellen van jaarlijkse giften van hun supporters. In feite, terwijl het maandelijks geven van rekeningen voor meer dan de helft van de jaarlijkse fondsenwerving bij veel internationale nonprofits. Veel organisaties (waarschijnlijk de meeste organisaties) hebben helemaal geen maandelijks gevend programma.

Met een grotere toegang tot online fondsenwervingssystemen is het accepteren van maandelijks terugkerende donaties echter een realistische optie geworden voor nonprofits van elke omvang. Wanneer een donateur zich online aanmeldt voor een terugkerende donatie, zijn er geen controles om te mailen en zijn er geen herinneringen nodig; veel van de kosten en rompslomp is geëlimineerd. In het licht van deze voorschotten, kan het tijd zijn voor jouw non-profit om te overwegen om een eigen online terugkerende geven programma te ontwikkelen.

Lees je dit artikel als donateur en wil je je maandelijkse abonnement op KWF opzeggen? Haast je niet, en lees eerst dit artikel!

Hier zijn enkele van de voordelen die regelmatige maandelijkse donaties kunnen brengen:

Verhoogde inkomsten

Terugkerende donaties bieden een eenvoudige manier om de levenslange waarde van jouw donateurs te verhogen. Een studie toonde aan dat donoren die eenmalige giften gaven in 2009 gemiddeld 100 euro gaven, terwijl terugkerende donoren gemiddeld €220 dollar voor het jaar gaven. Hoewel maandelijkse donoren over het algemeen veel kleinere bedragen per gift geven, is het totale bedrag dat ze in de loop van een jaar geven bijna altijd meer dan het gemiddelde eenmalige giftbedrag. Wanneer je dit hogere jaarlijkse giftenniveau combineert met het feit dat terugkerende donoren een veel hoger retentiepercentage hebben door de jaren heen, kun je beginnen in te zien waarom terugkerend geven zo’n bedrieglijk effectieve opwaarderingsstrategie is. Wanneer je een eenmalige donateur omzet in een terugkerende donateur ontvang je elk jaar meer en heb je een grotere kans om die donateur van jaar tot jaar te behouden.

Goed voor non-profits en donateurs

Een maandelijkse gift stelt de supporters in staat om de financiële impact van hun gift te spreiden over het hele jaar, waardoor de acute financiële impact wordt verminderd. De supporters geven uiteindelijk meer op jaarbasis, maar de verdeling van de betalingen over het jaar maakt het engagement beter beheersbaar. Dit maakt het geven van terugkerende giften een bijzonder effectieve manier om de giften van toegewijde supporters te verhogen, die misschien niet de financiële middelen hebben om hogerop te komen en “grote donateurs” te worden met grotere eenmalige giften. Ook vanuit het oogpunt van de non-profitsector bieden terugkerende donaties een relatief niet-bedreigende manier om donoren om grotere financiële verplichtingen te vragen. In plaats van elk jaar een stijgend bedrag ineens te vragen, kan de organisatie een kleinere maandelijkse gift vragen, die opgeteld een groter jaartotaal oplevert. Het lagere maandbedrag lijkt minder agressief te zijn voor donateurs, waardoor ze eerder geneigd zijn om jouw verzoek in overweging te nemen.

Lees ook: Alles wat je moet weten over USB-stopcontacten