5 tips voor het creëren van jouw beste SEO-content in 2019

In 2019 draait alles om relevante SEO-content en Google laat dit openlijk weten. De content moet relevant zijn voor de doelgroep.

Als u uw contentmarketing wilt verbeteren en echte ROI wilt zien, moet u werkwijzen gebruiken die hen echt ten goede komen.

Inhoud met een hoge rangorde, die verkeer en leads genereert, is in de eerste plaats altijd gebruikersgericht.

1. Schrijf naar de juiste mensen met gerichte zoekwoorden

Uw SEO-inhoud bereikt de juiste mensen niet als u deze niet optimaliseert met gerichte zoekwoorden.

Wat bedoel ik met “gerichte zoekwoorden”?

Dit zijn belangrijke termen en zinnen waarnaar uw doelgroep niche actief zoekt.

Om deze voorwaarden te vinden, moet u eerst begrijpen:

  • Wie uw doelgroepsegmenten zijn.
  • Wat voor soort informatie ze nodig hebben.
  • Waarom ze die informatie nodig hebben.
  • Welke zoekwoorden gebruiken ze om het te vinden.

Als u bijvoorbeeld een artikel schrijft over lokale zoekmachine optimalisatie, moet u de juiste vragen stellen, een goed voorbeeld hiervan is Rankingarrow SEO specialist eindhoven

2. Focus op leesbaarheid

SEO-inhoud die bovenaan de SERP’s komt te staan, heeft een aantal dingen, waaronder deze belangrijke functie:

Het moet ongelooflijk leesbaar zijn!

Wanneer uw doelgroep op uw link klikt, zorgt elk element op de pagina ervoor dat ze willen blijven en deze willen lezen.

En wanneer ze blijven lezen, ziet uw pagina er fantastisch uit voor Google.

Het geeft aan: ‘Hé, deze pagina is relevant voor de zoekopdracht! De gebruiker heeft de informatie gevonden waarnaar ze op zoek waren! ”

3. Invest in Visuals

Volgens onderzoek van Skyword genieten artikelen met relevante afbeeldingen 94 procent  meer weergaven dan artikelen zonder afbeeldingen.

Dat komt omdat we als mensen gemaakt zijn om afbeeldingen op te merken en erop te reageren.

Het effect van het invoegen van goed ontworpen afbeeldingen van hoge kwaliteit in uw inhoud is echter veel groter dan het toevoegen van een paar willekeurige, overgebruikte stockfoto’s.

Uw inhoud ziet er samenhangender, professioneler en gezagzamer uit met de juiste afbeeldingen, dus het is een goed idee om hierin te investeren voor een betere SEO.

4. Wees de expert

Tegenwoordig waardeert Google meer dan ooit autoriteit / auteurschap in inhoud.

Reputatie is belangrijk .

Volgens de recent bijgewerkte richtlijnen van Google voor het evalueren van zoekkwaliteit , dragen de maker van de inhoud en de geschiedenis van die persoon beide bij aan de kwaliteit van een pagina.

Reputatiebewijs kan het volgende omvatten:

Ervaring met de eerste persoon (dat wil zeggen, je hebt 10 jaar aan het knutselen en een handboek gepubliceerd, of je bent een ervaren ruiter en nam lessen, enz.)

Wat het bredere web over u zegt (denk aan recensies, forumdiscussies, auteursbio’s, nieuws en Wikipedia-artikelen, enz.)

5. Doe origineel onderzoek

Origineel onderzoek is een gigantische linkmagneet voor SEO-inhoud.

Als u nieuwe statistieken, studies, informatie en onderzoek in uw stukken kunt opnemen, zult u tal van mogelijkheden voor andere websites weggooien om naar u te linken en uw bevindingen aan te halen, om nog maar te zwijgen over ongelooflijke waarde voor uw branche en publiek.

Volgens het rapport State of Original Research for Marketing 2018 van Mantis Research en BuzzSumo zegt 56 procent van de marketeers die origineel onderzoek in hun inhoud gebruiken, dat het de verwachtingen overtrof of voldeed.