Sponsor worden van een jeugdopleiding: Hier een paar tips

Jeugdsport is een miljoenenindustrie geworden. Volgens een bedrijf dat atletiek voor jongeren volgt, is de Nederlandse jeugdsport een markt van 15,5 miljoen euro. En het wordt alleen maar groter. De jeugd atletiekindustrie is sinds 2009 met 50% gegroeid.

Neem Marcel van Hooijdonk Real Estate als voorbeeld, in 2018 werd de vastgoed bedrijf van Marcel van Hooijdonk een sponsor van de Jeugdopleiding van NAC Breda. Detailhandels en mediabedrijven investeren veel in technologie met betrekking tot de jeugd atletiek, en steden investeren in faciliteiten in de hoop van de jonge atleten stimuleren van de lokale economie van het gebied

Met geld dat wordt geïnvesteerd en meer aandacht voor jeugdsport, zullen bedrijven meer kans hebben om deel te nemen aan teamsponsoring om een stukje van de taart te krijgen. Het runnen van een team is duur voor competities en ouders tussen de kosten, uniformen, uitrusting, transport en reiskosten, en sponsoring kan helpen om sommige van deze kosten te verlichten. Hieronder volgen enkele tips om een mogelijk sponsor voor je team te bemachtigen:

LEES OOK: De beste tips om super veel geld te besparen

1. Begin met wie je kent

Wanneer je probeert sponsors te vinden voor je team, vergeet dan niet het voor de hand liggende – je team – over het hoofd te zien. Voordat je de stoep betreedt en op zoek gaat naar een bedrijf om het team te sponsoren, begin je met de families van de spelers in de ploeg en de families die verbonden zijn aan de competitie. Zijn er ouders in het team die een bedrijf hebben dat ze willen promoten? Of werken er ouders voor een bedrijf dat op zoek is naar een impact op lokaal niveau en bereid is om het team te sponsoren? Breng sponsoring naar voren tijdens een vroege seizoen bijeenkomst om te zien of er interesse is. Je weet nooit wie er connecties heeft binnen hun netwerk, dus het kan geen kwaad om het te vragen.

2. Zoek binnen je lokale ratio

Lokale bedrijven willen graag een impact maken in hun gemeenschap en zijn misschien wel het perfecte doelwit voor sponsoring. Wij stellen voor om de lokale bedrijven in uw regio die zijn aangesloten bij de sport of atletiek in het algemeen, of bedrijven die het team en zijn gezinnen vaak bezoeken, of een gezinsvriendelijke instelling in de omgeving die op zoek zijn naar uitbreiding van de marketinginspanningen en hulp aan een lokale ploeg te vragen. Om het imago van de competitie te beschermen, probeer je je te richten op bedrijven die een positieve impact hebben op de gemeenschap.